Zdravím, chcel by som vás poprosiť o vaše postrehy k filmom, ktoré ste použili. Či už pozitíva aj negatíva filmov. Zaujímalo by ma napr. čo sa vám na danom filme, ktorý máte najradšej páči, čo nie a pod. Hocičo, čo sa filmov týka môžte napísať. Veľká vďaka!!
Zdravím, chcel by som vás poprosiť o vaše postrehy k filmom, ktoré ste použili. Či už pozitíva aj negatíva filmov. Zaujímalo by ma napr. čo sa vám na danom filme, ktorý máte najradšej páči, čo nie a pod. Hocičo, čo sa filmov týka môžte napísať. Veľká vďaka!!
zo zaciatkov musim podotknut ze si pamatam casy ked sa dali bezne kupit ORWA NP22,20,neskor som pozival fomapany F21prof-vsetko6x6,po 90roku mizli orwo filmy z trhu a bezne sa dali kupit len ruske svemy,vynimocne fomapany v tomto pripade kino.z farebnych filmov v tej dobe bol film EQUICOLOR100kino-pomer kvalita a cena nakolko som bol student filmy boli na tu dobu drahe.boli to vlastne fuji v balene v kazete fomy.ked sa situacia na trhu zlepsila bolo to asi po roku1996 tak vtedy som mal zasobe vacsiu zasobu filmov AGFAPAN100-co boli vynikajuce filmy,neskor kvoli cene som potom pouzival FORTEPANY100/6x6/,ktore sa sice nevyrovnali zdaleka agfam ale boli cenovo prijatelne.z kinofilmov som pouzival FUJI superie vacsinou 100,ktore boli velmi dobre a dali sa zohnat aj vo zvitku,a napokon ILFORD PAN F PLUS 50ISO,ktory bol a je vynikajucim filmom,jemnozrnym a odolnym voci odchlkam spracovaniam.pouzival som aj iverzne filmy najcastejsie FUJI SENSIE/36obr-kino/ a zo zvitku to bola fuji provia100,EKTACHROME ELITE 100 sa mi neosvedcil na moj vkus mal prilis pastelove farby.kedysi som pouzival aj KODACROMY64 ktore boli dobre sice stuednym farebnym podanim ale vyvolavali to az vo svaciarsku.daval som to to zberne kodak post fotoservice vo viedni ktore mali aj pobocky aj na nasich postach a KODACROME 200 bol nanic zle farebne podanie vysoke zrno.a teraz uprednostnujem ILFORD XP SUPER400 kvoli jednoduchosti spracovania v mnilabe a daju sa z neho urobit vynikajuce fotky,mal som rad fuji realu 100/6x6/ ale ta sa uz nevyraba.musim odskusat ktok ektar100..to je vsetko.
nie. webovú stránku o analógovej fotografií, ako projekt na predmet Základy prezentačných zručností (prídavná hodina informatiky, kde sa berú za rok 2 učivá (interaktívna tabula a tvorba web stránok). A kedže sám 2 roky a dačo fotím na film a baví ma to čím ďalej viac a viac rád by som sa sám naučil niečo nové a ked sem niekto zavíta, moze mu to pomoct myslím. Ked to budem mat hotove možno sem hodím link, ale nebude to fungovať stále a nebude to nič moc. ale možno v budúcnosti...
Ja pozivam vacsinou diak FUJICHROME Velvia 50. Je to uzasny film na krajinu s uplne krasnymi farbami ktore sa velmi tazko simuluju na digitalnom fotoaparate. Vacsinou co som videl vysledok bol skor komicky (digital velvia a podobne) a dvovod preco fotim na film je ten ze uz nemam ziadnu velku pracu s postprocesom ako by to bolo na digitaloch. Mam rad ked je praca hotova uz vo fotaku a nie este dlhe hodiny travit za compom.
Vyhodou fotenia na film je to ze si velmi dobre rozmyslis co odfotis a beries to fotenie poctivejsie. Zamyslis sa nad motivom a snazis sa exponovat co najlepsie. Digital vedie ludi k lajdackejsiemu pristupu. Clovek odfoti aj take kraviny co by inak asi nikdy neodfotil a fotky za mu hromadia doma v pocitaci a vacsinou nikdy nijaku z nich ani nepouzije
z ciernobielych filmov mam najradsej ILFORD DELTA 100. Krasny film s paradnym zrnom na ktorom krasne funguju farebne filtre a vyborne sa skenuje.
K Fome len toľko, že tomu ako jedinému ospevovanému Fomapanu 200 (kino) som nejak neprišiel na chuť, pre mňa je taký nemastný neslaný, nech som robil čo som robil, furt to bolo také...nijaké....Fomapan 400 kino, zrno ako prasa ale bol za dobrú cenu, nekúp to .... Fomapan 100 kino+svitok, zatiaľ bez problémov, aj keď trocha farbí do modra......Potom Ilford Pan 100 a 400, zatial bez problémov, debiluvzdorný (rozumej pružný), kontrast vyjde vždy O.K. ...... Farebné hodnotiť nejdem, doma ich nevyvolávam a tak dosť záleží od nálady v labe, v ktorom to vyvolávajú a tá nie vždy musí byť dobrá....
Najviac fotím na B/W FOMA (hlavne 100), Ilford (hlavne 3200) a Kodak (100, 400) (výber filmu podľa účelu a podmienok a fotoaparátu), ale favorita som ešte nenašiel. Z farebných sa mi páči Kodak Ektar 100. Výber filmov je taký, aby som nebol závislý na žiadnom fotolabe.
Napíšem to z môjho krajinárskeho hľadiska. Ďaleko najlepší film na krajinu je Fujichrome Velvia 50. Bavia ma jeho farby a jeho kontrast. Je to najlepší film na fotografovanie pri mäkkom svetle. Také tie východy a západy slnka, alebo prvé a posledné svetlo. Zámerne nepíšem zlatá hodinka. Treba dôkladne vyrovnať rozsah jasov prechodovými filtrami lebo jeho rozsah je len cca 5EV. Velvia 50 je ale film ktorý nič neodpúšťa. Exponovať ho treba veľmi presne. Preexpozícia alebo podexpozícia o pol stupňa väčšinou znamená stratu záberu. Za dobrú expozíciu sa vám odmení sýtymi farbami a neskutočnou farebnou škálou. Celkom rád mám aj Fujichrome Provia 100. Je v porovnaní s Velviou 50 menej saturovaný a chladnejší. Má asi najjemnejšie zrno z všetkých filmov. Na niektoré motívy mi pripadá vhodnejší ako Velvia 50. Hlavne keď sú veľmi saturovanè farby a väčší kontrast. V poslednom čase nabíjam aj Kodak Ektar. Je to kontrastný saturovaný negatív jeho správne naskenovanie si však už vyžaduje viac skúseností ako naskenovanie diapozitívov.
Teraz mám nabitý v Brone Kodak TMAX 100, chystám sa fotiť ako EI 50 a vyvolať v Ilford Perceptole 1+3 cca 19-20min pri 20 stupňoch na dosiahnutie o niečo menej než N kontrastu, čo je pre skenovanie a následné úpravy vhodné. Ako iná alternatíva ma očarila Ilford Delta 100 ako EI 50, volal som ju v Perceptole 1+1 - na architektúru, dlhočasovky alebo krajinu - veľmi pekný film, má skôr taký tradičný čb look, je trošku kontrastnejšia, ostrosť je veľmi dobrá aj v perceptole, čo je skôr vývojka na potlačenie zrna a tým pádom troška znižuje aj ostrosť.
Inak je dosť ťažké porovnávať BW filmy, keď sa porovnávajú ako výsledky zo skenov po úprave, predsa len hybridná cesta je už o niečom inom. Chcelo by to porovnávať urobené pod zväčovákom na papieri rovnakej gradácie. Ďaľšia vec je, že kombinácia čb film a konkrétna vývojka je vždy jedinečná, plus samotné vyvolávanie má vplyv.
predsa podla toho co chcem fotit na aky objektiv a fotoaparát - pri čb neopan - spomenuta velvia vo farbe a velkosti stredoformátu v krajine moze byt. agfa je farebna jak rit ale kazdeho dobreho lomistu velmi potesi .) na pinhole mi staci aj papier neopan .) nádherné je fotenie na iso 800 na druhú stranu filmu. Dm paradise dáva dobré farby pri západe za tú cenu ..
Ahojte, mám na vás prosbu. SKúšal už niekto z vás Ilford PAN400 v Rodinale pushnúť na ISO 3200, prípadne viac? Zatial som ho pushoval maximálne na ISO 800 a vyšiel veľmi dobre...
Tak musim sa pochvalit. Vyvolal som svoj uplne prvy film Je to konkretne HP5+ v chemii od Fomy... Na prvy pokus som necakal uspech. Zatial to vysi v kupelni, musim to nastrihat a nascanovat, potom sa uvidi ci som uspesne vyvolal.
Vyhodou fotenia na film je to ze si velmi dobre rozmyslis co odfotis a beries to fotenie poctivejsie. Zamyslis sa nad motivom a snazis sa exponovat co najlepsie. Digital vedie ludi k lajdackejsiemu pristupu. Clovek odfoti aj take kraviny co by inak asi nikdy neodfotil a fotky za mu hromadia doma v pocitaci a vacsinou nikdy nijaku z nich ani nepouzije
z ciernobielych filmov mam najradsej ILFORD DELTA 100. Krasny film s paradnym zrnom na ktorom krasne funguju farebne filtre a vyborne sa skenuje.
Inak je dosť ťažké porovnávať BW filmy, keď sa porovnávajú ako výsledky zo skenov po úprave, predsa len hybridná cesta je už o niečom inom. Chcelo by to porovnávať urobené pod zväčovákom na papieri rovnakej gradácie. Ďaľšia vec je, že kombinácia čb film a konkrétna vývojka je vždy jedinečná, plus samotné vyvolávanie má vplyv.
úžasný film , mimochodom
Diky.
Je to konkretne HP5+ v chemii od Fomy... Na prvy pokus som necakal uspech. Zatial to vysi v kupelni, musim to nastrihat a nascanovat, potom sa uvidi ci som uspesne vyvolal.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom