Prosim o radu. Mam Nikon D5100 a setovy objektiv 18-105mm. Rada by som urobila pekne a ostre fotky z tanecnych vystupeni z interieru, pri pouziti farebneho nasvietenia tanecnikov, ale aj z tanca pod podiom (mensia vzdialenost od fotaku) a z exterierovych vystupeni. Nefotim profesionalne. Z toho, co som zistila, tak by mi pomohlo dokupit objektiv s clonou f2,8 a menej. Co mi odporucite - dokupit objektiv (aky?). Rozmyslam aj nad vymenou fotaku mozno za nejaku bezzrkadlovku. Dakujem za rady.
Oskarka, podarilo sa niečo vymyslieť? Ja fotím/natáčam tiež vystúpenia svojich detí, mám Sony A6000+Sigma 30mm/f1.4 pevné sklo a limitujúca je tá možnosť sa pohybovať tak aby som mal vystupujúcich ideálne v zábere.
Ak sa nemôžeš pohybovať odporučil by som zoom a nie pevné sklo.
Ten zoom má problém zase svetelnosť, teraz mám f1.4, ked tam bude f2.8 a viac, tak počítam že budú o dosť horšie výsledky, nie? Zatial sa mi darí sa niekde vopchať, ale nie vždy je to ideálne.
Ak viete niekto poradiť, keby som A6000 vymenil za fullframe napr. A7III, spraví ten rozdiel v snímači oproti A6000 znateľný rozdiel, že môžem použiť aj zoom objektív s menšou svetelnosťou?
Čo používajú profíci na fotenie/točenie takýchto tmavých scén, ked tie bežné zoomy končia na f2.8?
Ten zoom má problém zase svetelnosť, teraz mám f1.4, ked tam bude f2.8 a viac, tak počítam že budú o dosť horšie výsledky, nie? Zatial sa mi darí sa niekde vopchať, ale nie vždy je to ideálne.
Ak viete niekto poradiť, keby som A6000 vymenil za fullframe napr. A7III, spraví ten rozdiel v snímači oproti A6000 znateľný rozdiel, že môžem použiť aj zoom objektív s menšou svetelnosťou?
Čo používajú profíci na fotenie/točenie takýchto tmavých scén, ked tie bežné zoomy končia na f2.8?
videa netocim ale FF s objektivom f2, 8 foti o triedu kvalitnejsie ako hocico ine, na tej svetelnosti ani tak moc nezalezi ako na kvalite skiel
Ten zoom má problém zase svetelnosť, teraz mám f1.4, ked tam bude f2.8 a viac, tak počítam že budú o dosť horšie výsledky, nie? Zatial sa mi darí sa niekde vopchať, ale nie vždy je to ideálne.
Ak viete niekto poradiť, keby som A6000 vymenil za fullframe napr. A7III, spraví ten rozdiel v snímači oproti A6000 znateľný rozdiel, že môžem použiť aj zoom objektív s menšou svetelnosťou?
Čo používajú profíci na fotenie/točenie takýchto tmavých scén, ked tie bežné zoomy končia na f2.8?
No hlavne nemiešajme fotenie a točenie videa, z hľadiska exp.času sú to diametrálne odlišné činnosti
môj scenár je taký, že každý si chce pozrieť svoje vystúpenie aj ako video, takže počas vystúpenia mám foťák na statíve a točím video a mimo to fotím dokumentačné foto - pred/po vystúpení, preberanie cien a pod. Je tam väčšinou tma/prítmie, takže tá A6000 má stále o triedu lepšie výsledky ako mobil. Limitujúca je tá nemožnosť zoomu a A6000 má len fullhd video, preto som rozmýšlal o zmene napr. za A7iii, len neviem či nebudú výsledky horšie s zoom objektívom.
"na tej svetelnosti ani tak moc nezalezi ako na kvalite skiel" - myslel som, že pri tmavých scénach na tej svetelnosti záleží najviac, čo iné si mám predstaviť na "kvalite skla"?
Ideálne asi bude zohnať A7 na požičanie a otestovať to naživo aké budú výsledky.
môj scenár je taký, že každý si chce pozrieť svoje vystúpenie aj ako video, takže počas vystúpenia mám foťák na statíve a točím video a mimo to fotím dokumentačné foto - pred/po vystúpení, preberanie cien a pod. Je tam väčšinou tma/prítmie, takže tá A6000 má stále o triedu lepšie výsledky ako mobil. Limitujúca je tá nemožnosť zoomu a A6000 má len fullhd video, preto som rozmýšlal o zmene napr. za A7iii, len neviem či nebudú výsledky horšie s zoom objektívom.
"na tej svetelnosti ani tak moc nezalezi ako na kvalite skiel" - myslel som, že pri tmavých scénach na tej svetelnosti záleží najviac, čo iné si mám predstaviť na "kvalite skla"?
Ideálne asi bude zohnať A7 na požičanie a otestovať to naživo aké budú výsledky.
Ked ti naozaj ide o kvalitne video, nastuduj si to v internete, su tam tisice kvalitnych videi na tuto temu. Neviem ci sa tu najde niekto kto robi kvalitne videa, radcov je tu vela ale ani jeden kvalitny.
Veľmi zjednodušene povedané, rozdiel medzi APSC a FF bude približne 1 až 1.5 EV, či to využiješ v zmysle nižšieho ISA alebo menej svetelného skla. Detto je tam predpoklad vyššieho DR.
môj scenár je taký, že každý si chce pozrieť svoje vystúpenie aj ako video, takže počas vystúpenia mám foťák na statíve a točím video a mimo to fotím dokumentačné foto - pred/po vystúpení, preberanie cien a pod. Je tam väčšinou tma/prítmie, takže tá A6000 má stále o triedu lepšie výsledky ako mobil. Limitujúca je tá nemožnosť zoomu a A6000 má len fullhd video, preto som rozmýšlal o zmene napr. za A7iii, len neviem či nebudú výsledky horšie s zoom objektívom.
"na tej svetelnosti ani tak moc nezalezi ako na kvalite skiel" - myslel som, že pri tmavých scénach na tej svetelnosti záleží najviac, čo iné si mám predstaviť na "kvalite skla"?
Ideálne asi bude zohnať A7 na požičanie a otestovať to naživo aké budú výsledky.
Áno ideálne je skúsiť si to na vlasnej koži. Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť? Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?
A7 + napr. Tamron 35-150 F2-2,8 by ti mohol dať flexibilitu, ktorá ti chýba a výsledky podľa mňa nebudú horšie.
Máš objektív APS-C 30/1,4. Už niekoľko krát, na rôznych fórach, dokonca aj tu, som čítal, že čo sa týka hĺbky ostrosti, tak APS-C clona 1,8, je to isté, ako FF 2,8 (aj keď nie celkom sa mi chce veriť, skôr by som povedal, že je to približne to isté), ale iné som chcel povedať. Clona 1,4, a clona 2,8, to sú 2EV. Čiže, ak teraz fotíš, trebárs, na ISO 1600, tak na FF, pri clone 2,8 sú 2EV, ISO 6400.
Máš objektív APS-C 30/1,4. Už niekoľko krát, na rôznych fórach, dokonca aj tu, som čítal, že čo sa týka hĺbky ostrosti, tak APS-C clona 1,8, je to isté, ako FF 2,8 (aj keď nie celkom sa mi chce veriť, skôr by som povedal, že je to približne to isté), ale iné som chcel povedať. Clona 1,4, a clona 2,8, to sú 2EV. Čiže, ak teraz fotíš, trebárs, na ISO 1600, tak na FF, pri clone 2,8 sú 2EV, ISO 6400.
A to už si natom kvalitou obrazu veľmi podobne resp. može v tomto prípade Apsc byť natom o niečo lepšie.
Ak je však problém že pevné ohnisko ti nepostačuje lebo sa nevieš slobodne pohybovať a fotíš z 1-2 miest. Tak zoom F2,8 ti dá lepšie výsledky na FF ako na APS-C.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia.
A to už si natom kvalitou obrazu veľmi podobne resp. može v tomto prípade Apsc byť natom o niečo lepšie.
Ak je však problém že pevné ohnisko ti nepostačuje lebo sa nevieš slobodne pohybovať a fotíš z 1-2 miest. Tak zoom F2,8 ti dá lepšie výsledky na FF ako na APS-C.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia.
Neviem, či je aj na SONY, ale Sigma má objektív 18-35/1,8 pre APS-C. Možno toto by bola dobrá voľba.
Neviem, či je aj na SONY, ale Sigma má objektív 18-35/1,8 pre APS-C. Možno toto by bola dobrá voľba. - ten som videl, len ja mám 30mm a potrebujem zazoomovať bližšie, problém býva s tým, že sa nedá ísť bližšie k vystupujúcim, lebo tam sedí porota, takže musím byť za nimi/nad nimi + nezavadzať zvyšku publika
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť? Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Neviem, či je aj na SONY, ale Sigma má objektív 18-35/1,8 pre APS-C. Možno toto by bola dobrá voľba. - ten som videl, len ja mám 30mm a potrebujem zazoomovať bližšie, problém býva s tým, že sa nedá ísť bližšie k vystupujúcim, lebo tam sedí porota, takže musím byť za nimi/nad nimi + nezavadzať zvyšku publika
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť? Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Vďaka zatiaľ za rady.
skús si sám pre seba urobiť test. Za tmy odfoť niečo vonku na raw+jpg a potom v programe vytiahni expozíciu a sleduj čo vytiahneš z rawu a čo z jpg
Neviem, či je aj na SONY, ale Sigma má objektív 18-35/1,8 pre APS-C. Možno toto by bola dobrá voľba. - ten som videl, len ja mám 30mm a potrebujem zazoomovať bližšie, problém býva s tým, že sa nedá ísť bližšie k vystupujúcim, lebo tam sedí porota, takže musím byť za nimi/nad nimi + nezavadzať zvyšku publika
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť? Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Vďaka zatiaľ za rady.
jeden typek odtialto (meno som zabudol), fotil kombom a6xxx + sigma 18-35/1.8 a a6xxx + sigma 50-100/1.8 + adaptery.. mal tu o tom aj clanok/clanky.. mozno ich najdes..pekne fotky, svadby, atd.. ty by si na pokrytie toho co vravis, potreboval oba, co je drahe..a podla mna pre teba aj neprakticke.. ja by som na tvojom mieste (ak financie pustia) isiel do a7III + tamron 28-75/2.8 G2.. a zacal fotit do rawu.. ak by to bolo malo, zacal by som pouzivat moderne odsumovacie ai programy..
jeden typek odtialto (meno som zabudol), fotil kombom a6xxx + sigma 18-35/1.8 a a6xxx + sigma 50-100/1.8 + adaptery.. mal tu o tom aj clanok/clanky.. mozno ich najdes..pekne fotky, svadby, atd.. ty by si na pokrytie toho co vravis, potreboval oba, co je drahe..a podla mna pre teba aj neprakticke.. ja by som na tvojom mieste (ak financie pustia) isiel do a7III + tamron 28-75/2.8 G2.. a zacal fotit do rawu.. ak by to bolo malo, zacal by som pouzivat moderne odsumovacie ai programy..
jeden typek odtialto (meno som zabudol), fotil kombom a6xxx + sigma 18-35/1.8 a a6xxx + sigma 50-100/1.8 + adaptery.. mal tu o tom aj clanok/clanky.. mozno ich najdes..pekne fotky, svadby, atd.. ty by si na pokrytie toho co vravis, potreboval oba, co je drahe..a podla mna pre teba aj neprakticke.. ja by som na tvojom mieste (ak financie pustia) isiel do a7III + tamron 28-75/2.8 G2.. a zacal fotit do rawu.. ak by to bolo malo, zacal by som pouzivat moderne odsumovacie ai programy..
Bez RAWu a odšumovania sú to zbytočné investície....
Fotenie tanecnych vystupeni
Ja fotím/natáčam tiež vystúpenia svojich detí, mám Sony A6000+Sigma 30mm/f1.4 pevné sklo a limitujúca je tá možnosť sa pohybovať tak aby som mal vystupujúcich ideálne v zábere.
Zatial sa mi darí sa niekde vopchať, ale nie vždy je to ideálne.
Ak viete niekto poradiť, keby som A6000 vymenil za fullframe napr. A7III, spraví ten rozdiel v snímači oproti A6000 znateľný rozdiel, že môžem použiť aj zoom objektív s menšou svetelnosťou?
Čo používajú profíci na fotenie/točenie takýchto tmavých scén, ked tie bežné zoomy končia na f2.8?
Zatial sa mi darí sa niekde vopchať, ale nie vždy je to ideálne.
Ak viete niekto poradiť, keby som A6000 vymenil za fullframe napr. A7III, spraví ten rozdiel v snímači oproti A6000 znateľný rozdiel, že môžem použiť aj zoom objektív s menšou svetelnosťou?
Čo používajú profíci na fotenie/točenie takýchto tmavých scén, ked tie bežné zoomy končia na f2.8?
Zatial sa mi darí sa niekde vopchať, ale nie vždy je to ideálne.
Ak viete niekto poradiť, keby som A6000 vymenil za fullframe napr. A7III, spraví ten rozdiel v snímači oproti A6000 znateľný rozdiel, že môžem použiť aj zoom objektív s menšou svetelnosťou?
Čo používajú profíci na fotenie/točenie takýchto tmavých scén, ked tie bežné zoomy končia na f2.8?
Je tam väčšinou tma/prítmie, takže tá A6000 má stále o triedu lepšie výsledky ako mobil. Limitujúca je tá nemožnosť zoomu a A6000 má len fullhd video, preto som rozmýšlal o zmene napr. za A7iii, len neviem či nebudú výsledky horšie s zoom objektívom.
"na tej svetelnosti ani tak moc nezalezi ako na kvalite skiel" - myslel som, že pri tmavých scénach na tej svetelnosti záleží najviac, čo iné si mám predstaviť na "kvalite skla"?
Ideálne asi bude zohnať A7 na požičanie a otestovať to naživo aké budú výsledky.
Je tam väčšinou tma/prítmie, takže tá A6000 má stále o triedu lepšie výsledky ako mobil. Limitujúca je tá nemožnosť zoomu a A6000 má len fullhd video, preto som rozmýšlal o zmene napr. za A7iii, len neviem či nebudú výsledky horšie s zoom objektívom.
"na tej svetelnosti ani tak moc nezalezi ako na kvalite skiel" - myslel som, že pri tmavých scénach na tej svetelnosti záleží najviac, čo iné si mám predstaviť na "kvalite skla"?
Ideálne asi bude zohnať A7 na požičanie a otestovať to naživo aké budú výsledky.
Je tam väčšinou tma/prítmie, takže tá A6000 má stále o triedu lepšie výsledky ako mobil. Limitujúca je tá nemožnosť zoomu a A6000 má len fullhd video, preto som rozmýšlal o zmene napr. za A7iii, len neviem či nebudú výsledky horšie s zoom objektívom.
"na tej svetelnosti ani tak moc nezalezi ako na kvalite skiel" - myslel som, že pri tmavých scénach na tej svetelnosti záleží najviac, čo iné si mám predstaviť na "kvalite skla"?
Ideálne asi bude zohnať A7 na požičanie a otestovať to naživo aké budú výsledky.
Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť?
Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?
A7 + napr. Tamron 35-150 F2-2,8 by ti mohol dať flexibilitu, ktorá ti chýba a výsledky podľa mňa nebudú horšie.
Ak je však problém že pevné ohnisko ti nepostačuje lebo sa nevieš slobodne pohybovať a fotíš z 1-2 miest. Tak zoom F2,8 ti dá lepšie výsledky na FF ako na APS-C.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia.
Ak je však problém že pevné ohnisko ti nepostačuje lebo sa nevieš slobodne pohybovať a fotíš z 1-2 miest. Tak zoom F2,8 ti dá lepšie výsledky na FF ako na APS-C.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia.
Mohla by Sigma vydať tento objektív aj na súčasné bezzrkadlovky.
Otázka tiež je či mu chýba niečo širšie alebo dlhšie.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť?
Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Vďaka zatiaľ za rady.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť?
Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Vďaka zatiaľ za rady.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť?
Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Vďaka zatiaľ za rady.
ty by si na pokrytie toho co vravis, potreboval oba, co je drahe..a podla mna pre teba aj neprakticke..
ja by som na tvojom mieste (ak financie pustia) isiel do a7III + tamron 28-75/2.8 G2..
a zacal fotit do rawu..
ak by to bolo malo, zacal by som pouzivat moderne odsumovacie ai programy..
ty by si na pokrytie toho co vravis, potreboval oba, co je drahe..a podla mna pre teba aj neprakticke..
ja by som na tvojom mieste (ak financie pustia) isiel do a7III + tamron 28-75/2.8 G2..
a zacal fotit do rawu..
ak by to bolo malo, zacal by som pouzivat moderne odsumovacie ai programy..
www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/2238/sigma-50-100-1-8-na-sony-a6x00/
www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/2238/sigma-50-100-1-8-na-sony-a6x00/
www.ephoto.sk/komunita/clanky-uzivatelov/2275/sigma-18-35-1-8-na-sony-a6x00/
ty by si na pokrytie toho co vravis, potreboval oba, co je drahe..a podla mna pre teba aj neprakticke..
ja by som na tvojom mieste (ak financie pustia) isiel do a7III + tamron 28-75/2.8 G2..
a zacal fotit do rawu..
ak by to bolo malo, zacal by som pouzivat moderne odsumovacie ai programy..
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom